طنّاز
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

دنیای زنان

دنیای زنان

برو ادامه مطلب

.: ادامه مطلب :.
  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: دو شنبه 13 تير 1398برچسب:دنیای زنان,
  • گزارش تصویری: پارک کردن اتومبیل به سبک زنانه !!

    تصاوير پارك كردن اتومبيل زنان

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: جمعه 10 تير 1390برچسب:گزارش تصویری: پارک کردن اتومبیل به سبک زنانه !!,
  • رضایت جنسی همسر خود را جلب كنیم؟

    خیلی عجیب است، اما واقعیت دارد؛ چرا نباید به خودمان اجازه دهیم که رک و رو راست در مورد تمایلات جنسیمان با شریک زندگی خود صحبت کنیم؟ در مورد تمام مطالب کوچک و بی ارزش با همسر خود صحبت می کنید، اما به راستی آخرین باری که در مورد خواست ها و تمایلات جنسی خود با او صحبت کرده اید به چند مدت قبل باز می گردد؟ اغلب اوقات عادت داریم که حول محور آن حرف بزنیم، اما از اشاره مستقیم به نیازهایمان طفره می رویم. انتظار داریم تا همسرمان با قدرت تخیل و درک خود به خواست های جنسی ما پی ببرند؛ گاهی اوقات آنقدر از دایره عقل و منطق خارج میشویم که تصور می کنیم اگر ما را "واقعا دوست داشته باشند" آنوقت خودشان باید به خودی خود، متوجه شوند که در این نوع روابط، چه چیز موجبات رضایت ما را فراهم می آورد.

    چه چیز باعث می شود که شما آنطور که باید و شاید نتوانید با همسرتان در مورد چنین مسائل مهمی صادقانه به گفتگو بنشینید؟ شاید می ترسید که مبادا مورد پذیرش او قرار نگیرید، یا دیدگاه هایتان از کودکی طوری شکل گرفته باشد که صحبت کردن در مورد مسائل جنسی را بدانید، این امکان نیز وجود دارد که تصور کنید اگر مشکلات خود را در این زمینه مطرح کنید، معشوقه شما مورد لطمه می بیند و احساس می کند که نمی تواند به حد کافی رضایت شما را جلب کند. بدون توجه به دلیلی که شما را از داشتن یک رابطه مطلوب جنسی باز می دارد، باید بدانید تنها نکته مهمی که به خاطر سپردن آن ارزشمند می باشد، این است که مطرح نکردن نیاز، مساوی است با برآورده نشدن آن.

    در راستای همین مطلب، باید توجه داشته باشید که شریک زندگی شما صرفاً موظف به مرتفع ساختن تمام نیازهای گاه و بی گاه شما نیست. باید یاد بگیرید که نیازهای خود را به گونه ای مطرح کنید که هم احترام خود را در رابطه حفظ کنید و هم ارزش طرف مقابل را نگه دارید. بیان کردن عبارات محبت آمیز کمی دشوار به نظر می رسد، اما در اکثر موارد شما را به سمت نتیجه مطلوب رهنمون خواهد ساخت: "عزیزم.. می دونی وقتی... را انجام می دهی، من واقعا لذت می برم" و یا "دوست داری برایت چه کاری انجام دهم تا احساس رضایت بیشتری پیدا کنی؟"

    شاید گاهی اوقات با هم صحبت کنید، اما باز هم به نتیجه مطلوب نرسید. یکی از اشکالات گفتگوی شما سوء تفاهم و درک نادرست از نظریات یکدیگر می باشد. دلیل اصلی پیدایش مشکل شما در این زمینه نیز مربوط می شود به عدم آگاهی هر دو طرف، از تکنیک ها و روش های نوین مکالمه. در برخی از فرهنگ ها، صحبت کردن یک سنت دیرینه به شمار می رود، اما متاسفانه با احتساب به زندگی ماشینی و فقدان وقت کافی، اکثر مردم جرات خود را برای سخن گفتن از دست داده اند. در طی فرایندی که سعی می کنیم نیازهای احساسی و عاطفی را همواره در دلمان و برای خودمان محفوظ نگه داریم، فشار عصبی بسیار زیادی بر روی ما وارد می شود که تاثیرات این تنش بعد ها به صورت بد اخلاقی، تند خویی و یا حتی "تنبیه" در برابر شریک زندگی بروز می کند، افراد به خیال خود تصور می کنند که می توانند تمام تمایلات خود را به اتکا به این روش برآورده سازند.

    زمانیکه بر روی احساسات خود در پوش بگذارید، این تمایلات غریزی، به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه از مسیرهای دیگری خود را نشان می دهند و نه تنها به زندگی مشترک شما آسیب وارد می سازند، بلکه موجب می شوند که شریک زندگیتان نیز به رضایت کامل نرسد و افسرده و خشمگین شده و رفته رفته، به مرور زمان علاقه خود را نسبت به شما از دست بدهد. بطور عجیبی در چنین مواقعی همان چیزی که از آن می ترسید و همیشه سعی می کنید تا از آن دوری کنید، در زندگی به وقوع می پیوندد؛ و دلیل آن هم چیزی جز فقدان مکالمه میان شما دو نفر نیست. سعی کنید ابتدا با خود، و بعد هم با همسرتان روراست و صادق باشید. حداقل با این شیوه می توانید به قلب مشکلات نشانه رفته و راههای ایجاد صمیمت را سهل الوصول تر بنمایید. این امر خود به خود شما را به سمت برقراری رابطه جنسی مطلوب تر هدایت می کند. بنابراین اگر زندگی جنسی با همسر، چنگی به دلتان نمی زند، پیش از اینکه دست به هر گونه اقدامی بزنید، از خود سؤال کنید که آیا حتی برای یک بار شده که نیازهای خود را با او در میان بگذارید و او دست رد به سینه شما زده باشد؟!

    شما می بایست گفتگوهای صداقانه در یک فضای کاملاً دوستانه و سرشار از عشق و محبت را در برنامه روزانه خود بگنجانید. با برگزار کردن جلسات گپ زدن خانوادگی، هر یک از افراد قادر می شوند که در وهله اول ارزش خود و سپس ارزش سایر افراد خانواده را درک کنند. بهتر است تصمیم قاطع بگیرید که به نمایشنامه درام زندگی خود پایان دهید و برای یک بار هم که شده خوب زیستن را تجربه نمایید..... با بیان صادقانه تفکرات، عقاید، و احساسات، تخم محبت را در زمین زندگی مشترک بکارید.....این امر هر یک از شما را در نظر دیگری جذاب تر و خواستنی تر جلوه می دهد.

    بقای رابطه

    تصور کنید که یک نفر به شما بگوید: "خوب چون من امشب دندان هایم را مسواک زدم، پس دیگر لزومی نمی بینم که هر شب این کار را تکرار کنم" چه ایده وحشتناکی! پس چرا زمانیکه رابطه ما ثبت شد و اطمینان خاطر حاصل پیدا کردیم که از این پس به یکدیگر تعلق داریم، از انجام خیلی از اموری که پیش از ازدواج انجام می دادیم، سرباز می زنیم؟ می توان مثل این امر را به بنزین درون ماشین تشبیه کرد. برای روشن کردن ماشین، بنزین لازم است اما اگر بخواهید به آخر خط برسید باید همواره باک بنزین را پر نگه دارید، در غیر اینصورت قادر به پیمودن مسیر نخواهید بود. نمی توانید بگویید چون من اول راه بنزین زدم، پس دیگر لزومی نمی بینم که باک را مجددا پر کنم! به علاوه... چک کردن روغن ماشین نیز فراموش نشود....( البته اگر می خواهید این ماشین عشق تا ابد به حرکت خود ادامه دهد) زمانی که می توان از بلیط های درجه یک استفاده کرد، چرا برخی از وسایل حمل و نقل احساس و علاقه ما یک لاستیک توخالی است که با آدامس به بدنه متصل می شود؟!

    عشق و علاقه نیاز به مادیات ندارد. فقط کافی است در این راه ثبات قدم داشته باشید و نسبت به رفع مشکلات از خود همت نشان دهید. به خاطر بسپارید که این امر تنها نیاز به مقداری توجه و گفتگوی متقابل دارد، اما در صورتیکه نسبت به گفتگو از خود بی توجهی نشان دهید، آنگاه تعمیر آنچه از دست رفته، دشوار تر از آنچه فکرش را میکنید است.

    پیش از اینکه اتهام زدن و بهانه گیری را شروع کرده و به همسر خود بگویید: "تو هیچ وقت....."، "تو اصلاً...." و یا عبارات تهاجمی و اهانت آمیز مشابه را به کار گیرید، چند لحظه بایستید و با صداقت کامل در مورد رابطه و همسر خود صحبت کنید. خطر پذیر باشید، ریسک کنید و گفتگو را به شخصه آغاز نمایید. با هم، و دست در دست هم، برای بهبود رابطه تلاش کنید و از امتحان کردن چیزهای جدید ترسی به دل راه ندهید. در آخر باید گفت که صمیمیت عمیق و تجربه رابطه جنسی لذت بخش نه تنها در مراتب مختلف به شما قدرت داده و جرات به شما هدیه می کند.... بلکه چه در اتاق خواب و چه در بیرون از آن.....مثلا میز آشپزخانه، حمام، ماشین و ... از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.


  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:رضایت جنسی همسر خود را جلب كنیم؟ ,
  • چه مسائلی را نباید به همسرتان بگویید ؟!

    آیا میدانید برای اینکه روابط زناشویی تان تداوم بیشتری داشته باشد ، همه چیز را نباید به همسر خود بگویید ! آیا میدانید چه صحبتهایی را باید به همسر خود بگویید و چه سخنانی را باید مطرح نسازید ؟


    اولین گام در روابط زناشویی نحوه ی صحبت کردن است ، طرز صحیح صحبت کردن با همسرتان تاثیر بسزایی را در روابظ شما میگذارد البته لازم به ذکر است نه هر صحبتی .
    بعضی از خانمها یا آقایان عادت دارند تمام اتفاقاتی را که در طول روز برای شان اتفاق افتاده است را برای همسر حود تعریف کنند . با این وجود گاهی اوقات صحبت کردن بسیار خظرناک است و توصیه نمیشود که مدام صحبت نکنید ، سکوت در بسیاری از موارد بهتر از صحبت کردن میباشد .



    در این مقاله توصیه و پیش نهادهایی را برای شما ارائه خواهیم کرد :

    از دیدگاه روان شناسان انسانها از این منظر به چند دسته تقسیم میشوند

    1- افرادی که همه مطالب زندگی خود چه در حال ، چه در گذشته را برای همسران خود بازگو میکنند به بلوغ فکری نرسیده اند ، ذهنشان مانند دوران نوجوانی شان عمل میکند که عادت داشتند همه چیز را برای خانواده خود تعریف کنند .

    2- افرادی که در تعاریف خود ، صحبتهای شان اغراق میکنند و حتی گاهی وقتها به دروغ نیز متوسل میشوند ، افرادی هستند که اعتماد به نفس کمی به خود دارند ، با این کار قصد دارند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند . امروزه پیوند بین زوجهای با ازدواجهایی که در سابق صورت میگرفت کاملا متفاوت میباشد . در زمان امروز اکثر زوجین هر دو با هم به کار بیرون از خانه اشتغال دارند ، زمان کمی را برای صحبت کردن با یکدیگر دارند ، هنگامی که فرصتی برای صحبت کردن پیش میآید در اغلب موارد راجع به کار بیرون از خانه ی خانم یا آقا میگذرد ، به ندرت پیش میآید که زوجین در مورد رابطهی خودشان ، زندگی دو نفره ای یا چهار نفرهاشان به صحبت بنشینند .

    حال به توضیح این موضوع میپردازیم که چرا نباید تمام صحبتهای خود را به همسرتان بازگو کنید ؟ این سوال چندین پاسخ دارد

    1- از دیدگاه بعضی از روانشناسان افرادی که گذشته تلخ و سخت داشته اند باید توجه کنند که ، هنگامی تجربه های تلخ گذشته باید چراغ راه آینده باشد و بس. سعی کنید با گذشته های تلخ تان خداحافظی کنید و با عنوان کردن تجربه ها ذهن همسر تان را مغشوش نکنید . توجه کنید که شما دیگر در دوران مجردی به سر نمیبرید ، شما تشکیل خانواده داده اید و از همان روز اول که وارد زندگی زناشویی میشوید باید سعی کنید همهی گذشته ی خود را فراموش کنید ، و الان زمان آن است که زندگی دو نفره ی که در آینده خواهید داشت فکر کنید ، صحبتهایتان نیز باید حول زندگی مشترکتان باشد نه گذشته تلختان .

    2- اگر از اشتباهات گذشته عبرت گرفته اید و تحول خاصی در رفتارتان ایجاد کرده اید لزومی به بازگو کردن اشتباهات گذشته تان نیست چون ممکن است بر دیدگاه طرف مقابل به شما اثر منفی بگذارد و یا برخی قابلیت های فعلی تان نادیده گرفته شود. مگر در مواردی که بازگو کردن تجربه شما میتواند مانع تکرار اشتباه برای طرف مقابلتان شود.

    3- صحبتهایی را از گذشته ، حال برای همسرتان باز گو و تعریف کنید اما سعی کنید وارد جزییات نشوید ، مسائل را برای او کاملا باز نکنید و نشکافید .


    حال چه صحبتهایی را نباید مطرح کرد

    1- اسرار تان را به همسرتان نگویید .منظور از اسرار چیست ؟
    مشکلاتی که در دوران قبل از ازدواج برایتان بوجود آمده و بازگو کردن آن تنها باعث مشغول کردن ذهن همسرتان میشود. نا گفته نماند که مسائلی است که گفتن آنها به همسرتان ضروری است مثلا تجربه نامزدی ناموفقی اگر در گذشته داشته اید به همسر تان بگویید اما آیا واقعا لازم است همسرتان از جزئیات آن مطلع باشد؟ مشکلاتی که با پدرو مادر، خواهر یا برادر تان داشته اید و عنوان کردن آنها به دیدگاه همسرتان نسبت به خانواده تان خدشه وارد میکند ، کمبودهایی که در زندگی با آنها مواجه بوده اید ، رنجها و مشقتهایی را که متحمل شده اید ، و مسائلی مانند این موضوعات بهتر است بازگو نکنید.

    2- اگر زمانی به همسرتان ، رفتارهایی که انجام میداده شک کردید و در وفاداریش نسبت به خودتان مردد بودید
    هرگز این موضوع را مطرح نسازید ، زیرا ممکن است شما به اشتباه چنین فکری را داشته بودید در این صورت احساس وفاداری که بین شما و شوهرتان وجود داشته است در همان زمان از بین میرود.


  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:چه مسائلی را نباید به همسرتان بگویید ؟! ,
  • وظایف زنانه در ماه مبارک رمضان

    با شروع ماه مبارک رمضان خیلی از مناسبات عادی زندگی مان تغییر می کند . از ساعات رسمی اداره ها گرفته تا خواب و بیداری و حتی برنامه های تلویزیونی . امسال هم که ماه مبارک در فصل گرم سال است ،تحمل روزه داری کمی دشوار تر است به خصوص برای روزه اولی ها و افرادی که شاغل هستند و در این هوای گرم در رفت و آمد.
     
    از آنجایی که خانم ها وظیفه ی مدیریت مسائل داخلی خانه را بر عهده دارند ، می توانند با درایت و مدیریت خود ، به عزیزانشان در انجام این فریضه ی الهی کمک کنند.
     

    یکی از مهم ترین نکات این است که سعی کنید برای سحری خواب نمانید .می توانید برای اطمینان بیشتر علاوه بر ساعت ، تلفن همراهتان را هم کوک کنید . چون گرفتن روزه بی سحری مخصوصا در این روز ها که زمان روزه داری طولانی است کار دشواری خواهد بود.
     
    سعی کنید فضای سفره ی سحری تان به گونه ای باشد که خواب را از سر بیاندازد و میل به خوردن غذا را ترغیب کند .این به هنر شما بر می گردد. بهتر است برای برنامه ریزی صحیح تغذیه ای در این ماه سری یه بخش تغذیه و سلامت در ماه مبارک رمضان بزنید که اطلاعات کاملی درباره ی غذاهای مناسب برای سحری و افطار به شما خواهد داد و کمکتان خواهد کرد تا بتوانید بهترین برنامه ی غذایی را برای خود و خانواده تان تهیه کنید.
     
     
     
    اگر خانه دار باشید ، کارتان راحت تر است و گرنه باید در کنار اشتغال خود و تحمل سختی مضاعف ،حواستان به افراد خانواده تان باشد. این را بگذارید به حساب اضافه کاری که اجرش محفوظ می ماند.امسال ماه رمضان در تابستان است و خیلی از فرزندان در خانه هستند ،سعی کنید وقت آن ها را به گونه ای پر کنید تا گذر زمان برایشان آسان تر باشد .به اصطلاح سرشان را گرم کنید. اما تشویق شان کنید که فعالیت بدنی زیادی نداشته باشند تا تشنگی و گرسنگی اذیتشان نکند.
     

    ممکن است فرزندان و همسرتان به علت روزه داری و ضعف کمی بد خلقی کنند . هر وقت چنین شد با خود تکرار کنید که این رفتارشان طبیعی است و با حفظ خونسردی خود ،محیط خانه را آرام نگه دارید و نگذارید عصبانیت و خشم باعث شود ساعات پایانی روزه داری برایتان سخت تر باشد.
     
    امسال ماه رمضان در تابستان است و خیلی از فرزندان در خانه هستند ،سعی کنید وقت آن ها را به گونه ای پر کنید تا گذر زمان برایشان آسان تر باشد .به اصطلاح سرشان را گرم کنید. اما تشویق شان کنید که فعالیت بدنی زیادی نداشته باشند تا تشنگی و گرسنگی اذیتشان نکند.
    در ماه مبارک ، هم بازار دید و بازدید و مهمانی رفتن و مهمانی دادن گرم تر است و هم تلویزیون سریال های ویژه ای تهیه می کند که معمولا بعد از افطار پخش می شود . طبیعی است که این روال جدید کمی در برنامه های شما تغییر ایجاد کند اما با توجه به اینکه بعد از اتمام ماه رمضان ،سال تحصیلی جدیدآغاز می شود بهتر است حواستان به برنامه ها و نحوه ی عملکرد فرزندان و خودتان باشد . کمی تغییر اجتناب ناپذیر است اما نباید به بهانه ی روزه داری فعالیت های روزمره ی خود را متوقف کنید.
     

    فرزندانتان که سن کم تری دارند را تشویق کنید تا با اشتیاق بهتری روزه بگیرند و سعی کنید فضای معنوی بیشتری بر خانه تان حاکم باشد . از این ماه برای صحبت کردن و نزدیک تر شدن اعضای خانواده استفاده کنید . برای کودکانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده اند و توان روزه داری ندارند ،بهتر است راهنمایی شان کنید که روزه ی کله گنجشکی بگیرند .
     
    تا هم در حال و هوای خانه با شما شرک باشند و هم برای سال های بعد آماده شوند.

  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:وظایف زنانه در ماه مبارک رمضان ,
  • قابل توجه زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند!!

    قابل توجه زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند!!
    خواندن این مقاله را به زوجهایی که می خواهند به تازگی پدر و مادر شوند،توصیه می کنیم.

    بهترین فصل باروری برای مردها بهار و تابستان و برای خانم‌ها پاییز و زمستان می‌باشد.
    تحقیقات انجام شده در چین،تایید می‌کند که تولید اسپرم در بهار و تابستان نسبت به دیگر فصل‌های سال بسیار بیشتر و حرکت آن سریعتر میباشد.بر عکس آن،تخمدان‌ها در پاییز و زمستان فعال‌تر می‌شوند و تخمک‌های بیشتری تولید میکند.
    یک احتمال این است که چون مردها در ماه‌های بهار و تابستان ازلحاظ فیزیکی فعال‌ترند،عملکرد‌های  در پاسخ به آن افزایش می‌یابد؛و برای خانم‌ها،چون پیدایش تخمک‌گزاری معمولا در یک دمای پایین صورت می‌گیرد،به طور حتم،تخمک‌گزاری در فصل‌های سرد پاییز و زمستان بیشتر صورت می‌پذیرد و احتمال بارداری بیشتر است.

    دانستنیها:
    * دمای بسیار بالا در سرعت باروری تاثیر مثبت ندارد.دریافته‌اند که وقتی دمای محیط بسیار بالا و هوا بسیار گرم باشد همچنین درجه بدن بالاتر از ۳۷ درجه سانتیگراد باشد،به نظر می‌رسد که در عملکرد برای مردان،افتی ایجاد می‌شود و تاخیری هم در بلوغ تخمک‌ها در زنان مشاهده میشود.

    * غذای زنده به شما زندگی تازه می‌بخشد،مادر طبیعت به ما خوراکی‌هایی را که به طور طبیعی در بالا رفتن درصد باروری نقش دارند،ارائه میدهد.طب قدیمی چینی،خوراکی‌های بخصوصی را معرفی می‌کند که دارای ارزش ویژه در افزایش موفقیت در بارداری میباشند.
    این غذاها که پتانسیل بالا برای شروع یک زندگی جدید را ایجاد می‌کند شامل:تخم‌مرغ،انواع آجیل‌ها،دانه‌ها،حبوبات و توت‌ها می‌باشند.استفاده از تمامی اینها باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.جای تعجب نیست که دانش مدرن اینها را بعنوان گروهی تأیید کرده است.
    اینها غذاهای کاملی هستند که دارای اسیدهای آمینه ضروری می‌باشند و به تشکیل واحد ساختمانی پروتئین کمک می‌کنند.اینها همچنین دارای مقدار فراوانی اسیدهای چرب ضروری می‌باشند که برای سلامت هورمونها لازم هستند،و سرشار از آنتی‌اکسیدانها هستند که از زوال و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

    بالا بردن درصد بارداری
    در اینجا راهکارهایی در جهت کمک به زنانی که میخواهند باردار شوند ارایه می‌دهیم:

    ۱- بعضی شواهد نشان میدهد که بعضی از زنان در هنگام دوره ماهانه و تخمک‌گذاری دارای استرس شدید هستند که این استرس باعث افزایش افسردگی و پایین آمدن احتمال باروری میباشد.

    ۲- فعالیت و کار بیرون از خانه و روزانه مانعی ندارد ولی در شب تمامی چراغ‌ها در جهت داشتن یک خواب خوب باید خاموش باشد.به این معنی که حداقل هشت ساعت خواب راحت پیشنهاد می‌شود و دیرتر از ساعت ۱۱ به رختخواب نرود.

    ۳- مورد دیگر اینکه زن باید دمای بدنش را پایین نگه دارد تا باعث بالغ شدن تخمک و پیدایش آن در تخمدان شود.

    ۴- فعالیت متعادل مانعی برای باروری نیست اما کارهای فیزیکی سخت در خارج از خانه حقیقتاً مانع بارداری می‌شود.

    ۵- با استفاده از MEDITATION و tai chiاز بروز استرس و راهیابی آن در وجودتان جلوگیری کنید.

  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:قابل توجه زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند!! ,
  • هفت روز هفته و هفت راه برای نظم بخشیدن به خانه

    هفت روز هفته و هفت راه برای نظم بخشیدن به خانه
    یک هفته را به نظم دادن کارهایتان اختصاص دهید و ببینید چگونه زندگی تان را تغییر می دهد. اگر هفت روز متوالی خیلی زیاد است و برای تمیز کردن خیلی زود است،

    ساده ترین راه این است که ساعت را به عقب بکشانید
    یک هفته را به نظم دادن کارهایتان اختصاص دهید و ببینید چگونه زندگی تان را تغییر می دهد. اگر هفت روز متوالی خیلی زیاد است و برای تمیز کردن خیلی زود است، شنبه های هر هفته به کارهایتان رسیدگی کنید.

    شنبه:
    جعبه داروهایتان را مرتب کنید: جعبه داروهایتان را طبق داروهایی که دکتر برایتان تجویز کرده مرتب کنید. داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید و لوسیون ها و لوازم آرایش هایی را هم که چندماهی است از آنها استفاده نکرده اید را دور بریزید.

    یکشنبه:

    میز آرایشتان را مرتب کنید: همه وسایل مانند هم را در یک طبقه بگذارید. مثلا حوله ها را داخل یک طبقه بگذارید و آنها را برحسب شکل و ظاهرشان بچینید. لیف حمام، حوله حمام، و... را هم به همین ترتیب بچینید. لباسهای کهنه تان را از لباسهای نو جدا کنید. همه وسایل آرایش مو مانند سشوار، اتوی مو، بابیلیس را در یک طبقه کمد بگذارید و لوازم آرایشتان را هم درطبقه دیگر.

    دوشنبه:
    صندوق ایمیل های دریافتی تان را تمیز کنید: پوشه های الکترونیکی تان را بر حسب تماس ها، پروژه ها و ملاقات هایتان تنظیم کنید. آنها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید سپس ایمیل هایتان را داخل پوشه های مناسب خودش بگذارید یا آنها را پاک کنید. این کار به شما کمک می کند در آینده و در مواقع لزوم راحت تر بتوانید از آنها استفاده کنید و فقط به یک کلیک نیاز دارد.

    سه شنبه:
    کابینت های شلوغ آشپزخانه را منظم کنید: دو جعبه مقوایی بردارید. وسایلی را که زیاد استفاده نمی کنید داخل آن و در قسمت انتهایی جعبه بگذارید. به جای آن، قوطی چای، قند و شکر و وسایلی که مورد نیازتان است را داخل کابینت بگذارید. قوطی هایی که بی استفاده هستند را دور بریزید. حبوبات، آرد و شکر را داخل قوطی های پلاستیکی شفاف بریزید تا آنها را تازه نگه داشته و از هرگونه حشره ای به دور باشند.

    چهارشنبه:
    جاکفشی را تمیز کنید: کفش هایتان را جفت کنید و در کمدتان بگذارید. وسایل ورزشی تان را هم داخل سبد چوبی بزرگی گذاشته و آن را داخل پارکینگ بگذارید. کتانی های به درد نخورتان را هم دور بریزید. وسایل مانند هم مثل چترهای مختلف را که به صورت فصلی استفاده می شود را داخل یک جعبه قرار دهید.
     
    پنج شنبه:
    اعضای خانواده را انتخاب کنید و برای هر کدام از آنها برنامه بریزید: برنامه تمیز کردن هفتگی و ماهانه تان را تنظیم کنید و برای هر یک از اعضای خانواده وظیفه ای مشخص کنید. آنها را تشویق به انجام این کار کنید: مثلا امروز به نظافت خانه می رسیم هفته دیگر پارک می رویم. کارها را بین اعضای خانواده تقسیم کنید: جارو کردن، گردگیری کردن، لباس شستن و دور ریختن روزنامه های تاریخ گذشته. بعداز ظهر که کارها تمام شد استراحت کنید.

    جمعه:
    برای لذت بردن از تعطیلات برنامه ریزی کنید: تمام امروز مختص شماست. موسیقی مورد علاقه تان را گوش دهید. در یک لیست موارد مورد نیازتان را یادداشت کنید: کتاب، مجله، فیلم، رستوران هایی که دوست دارید بروید، حتی تماس با دوستان قدیمی تان را یادداشت کنید. دوستان و مکان هایی که دوست دارید ببینید را یادداشت کنید. سپس تقویم را بردارید و طبق تقویم برنامه ریزی کنید.
     

  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:هفت روز هفته و هفت راه برای نظم بخشیدن به خانه ,
  • قابل توجه خانم ها !!

    قابل توجه خانم ها !!
    متخصصان تاکید کردند: پیاده‌روی خطر بروز سکته مغزی را در زنان کاهش می‌دهد.
    محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌اند زنانی که دو ساعت یا بیشتر در هفته پیاده‌روی می‌کنند یا معمولا عادت دارند که سریع راه بروند، در مقایسه با زنانی که اصلا عادت به پیاده‌روی ندارند، به میزان قابل توجهی کمتر دچار سکته مغزی می‌شوند.

    محققان تاکید کردند: با پیاده‌روی خطر بروز تمام انواع سکته مغزی از جمله سکته ناشی از تشکیل لخته‌های خونی و نیز سکته ناشی از خونریزی کاهش می‌یابد.

    دکتر جاکوب ساتلمایر، پژوهشگر اصلی این تحقیق و متخصص اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون خاطرنشان کرد: فعالیت و تحرک بدنی از جمله پیاده‌روی منظم یک رفتار و عادت اصلاح کننده مهم برای پیشگیری از سکته مغزی است.

    وی افزود: تحرک بدنی برای ارتقای سلامت قلبی و عروقی و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی ضروری بوده و پیاده‌روی یکی از روش‌های مهم برای رسیدن به تحرک بدنی مطلوب است.

    محققان در این پژوهش، 39 هزار و 315 متخصص بهداشتی زن را که متوسط سن آنها 54 سال بود و عمدتا سفید پوست بودند، تحت مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان هر دو یا سه سال یکبار از میزان فعالیت‌های بدنی خود در ساعات تفریح گزارش دادند.
     
    این ساعات شامل انجام انواع مختلفی از ورزش‌ها مثل دوچرخه‌سواری، تنیس، استفاده از دستگاه‌های ورزشی مثل تردمیل، یوگا، شنا، ایروبیک، دو و پیاده‌روی می‌شدند و محققان دریافتند حتی یک پیاده‌روی ساده می‌تواند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به سکته مغزی را در زنان کاهش دهد.

  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:قابل توجه خانم ها !! ,
  • مهمترین عوامل مؤثر در خواب زنان

     

    مهمترین عوامل مؤثر در خواب زنان
    زنان دو برابر مردان به اختلالاتی در به خواب رفتن یا در خواب ماندن دچار می شوند. زنان جوان تر خواب عمیق تری دارند، با آشفتگی و بی نظمی کمتر.

    اما برخی زنان در طول سال های باروری خود مستعد ابتلا به اختلالات خواب هستند. اختلال شایع خواب در زنان تا سال های اخیر مورد توجه قرار نگرفته بود و چند سالی است که شرکت های داروسازی به فکر رفع اختلالات خواب در زنان افتاده اند.

    عوامل متعددی در خواب زنان تاثیر می گذارند:
    تغییر میزان ترشح هورمون های زنانه، استرس، بیماری، روش زندگی و محیط خواب از جمله عواملی هستند که در خواب زنان تاثیر می گذارند.

    نوسانات هورمونی:
    نوسانات هورمونی مرتبط با قاعدگی معمولا بر الگوهای خواب، حالات و نحوه واکنش نسبت به استرس اثر می گذارند. بسیاری از زنان پیش از قاعدگی دچار اختلالات خواب می شوند. سخت به خواب رفتن و از خواب برخاستن، راه رفتن در خواب و خواب آلودگی در طی روز، همگی با تغییرات هورمونی پیش از قاعدگی ارتباط دارند. بی خوابی یکی از شایع ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS ) زنان است.

    حاملگی:
    حاملگی نیز ممکن است خواب را مختل کند. در سه ماه اول بارداری زنان به خواب بیشتری نیاز دارند و معمولا در طول روز احساس خواب آلودگی می کنند. در سه ماهه دوم، وضعیت خواب بهتر می شود. اما در سه ماهه سوم زنان کمتر می خوابند و بیشتر بیدارند.

    شایع ترین دلایل بروز اختلال خواب در این دوران عبارت اند از:
    دفع مکرر ادرار، سوزش سر دل، احساس ناخوشی عمومی، حرکات جنین، کمردرد، گرفتگی عضلات پا و کابوس های شبانه. تورم حفره های بینی نیز ممکن است باعث خروپف و وقفه تنفسی شبانه در دوران حاملگی شود.
    شایع ترین اختلال خواب در زنان بی خوابی مفرط است، یعنی سخت به خواب رفتن و تداوم نیافتن خواب، یا زود بیدار شدن و ناتوانی در از سرگرفتن خواب

    استرس های روانی- اجتماعی:
    شاید بتوان گفت که استرس های روانی- اجتماعی بیشتر از تغییرات هورمونی مانع خواب می شوند. بسیاری از زنان جوان، برای سازگار شدن با شرایط کاری و نقش های مادری و همسری، کمتر می خوابند و به ناچار خستگی و سایر عوارض خواب ناکافی را نادیده می گیرند. در حدود ۳۰ درصد از زنان شاغل دچار اختلالات خواب هستند.

    افزایش سن:
    مشکلات مربوط به خواب در زنان بالای ۴۰ سال بیشتر است. با افزایش سن، بروز تغییرات فیزیکی و هورمونی در بدن زنان، خواب آنان را سبک تر می کند. اختلالات خواب در دوران یائسگی به مراتب شایع تر است.

    زنان اغلب در طول شب بیدار و در طول روز خسته ترند. گرگرفتگی و تعریق شبانه ناشی از پایین بودن سطح استروژن نیز ممکن است این مشکلات را تشدید کنند. خرناس کشیدن در زنان یائسه شایع تر است و می تواند خوابشان را مختل کند.

    زنان در دوره بعد از یائسگی خواب سبک تری دارند و دفعات بیشتری در طول شب از خواب بیدار می شوند. درد، غم و غصه، نگرانی، مصرف بعضی داروها و مشکلات تنفسی نیز می توانند در زنان یائسه اختلالات خواب ایجاد کنند.

    نوع شغل و شیوه زندگی:
    نوع شغل و شیوه زندگی نیز می تواند در بروز اختلالات اولیه خواب دخیل باشد. زنان شاغل در شیفت های چرخشی و شبانه احتمالا مشکلات خواب را تجربه می کنند.

    مصرف کافئین، نیکوتین و داروهای محرک:
    مصرف کافئین، نیکوتین یا سایر داروهای محرک در حوالی ساعات خواب ممکن است مانع از به خواب رفتن شود. الکل هم می تواند باعث از هم گسیختگی خواب و کابوس های شبانه شود.

    افسردگی و اضطراب:
    افسردگی و اضطراب در زنان شایع تر از مردان است و می تواند باعث اختلالات خواب شود. بروز این تغییرات روانی در برخی از زنان با چرخه قاعدگی مرتبط است. اضطراب مانع از شروع خواب و افسردگی موجب بسیار زود بیدار شدن از خواب می شود.

    اضافه وزن:
    اضافه وزن و چاقی احتمال ابتلای زنان به اختلالات خواب را افزایش می دهد.

    سندرم پای بی قرار
    شایع ترین اختلال خواب در زنان

    شایع ترین اختلال خواب در زنان بی خوابی مفرط است، یعنی سخت به خواب رفتن و تداوم نیافتن خواب، یا زود بیدار شدن و ناتوانی در از سرگرفتن خواب. سایر اختلالات متداول خواب شامل اختلال تنفسی در حین خواب، سندروم پاهای بی قرار، اختلال حرکتی دوره ای اندام ها و حمله خواب است.

    اختلال تنفسی در حین خواب:
    اختلال تنفسی در حین خواب (وقفه تنفسی) با خرناس های بلند، تنفس منقطع، خواب منقطع و خواب آلودگی در طی روز همراه است.

    سندروم پاهای بی قرار و اختلال حرکتی دوره ای اندام ها:
    سندروم پاهای بی قرار و اختلال حرکتی دوره ای اندام ها نیز می توانند خواب را عمیقا مختل کنند. عوامل ایجادکننده این اختلالات ناشناخته اند. سندروم پاهای بی قرار با احساس ناراحتی و خستگی در پاها پیش از شروع خواب همراه است که با حرکت دادن آنها تسکین می یابد.

    اختلال حرکتی دوره ای اندام ها باعث حرکات دوره ای پا می شود و فرد را از خواب بازمی دارد. هر دو این اختلالات ممکن است باعث بی خوابی مفرط شوند و در افراد مسن شایع ترند.

    حمله خواب یا نارکولپسى:
    حمله خواب میل شدید و مقاومت ناپذیر نسبت به خواب است و باعث خواب آلودگی بیش از اندازه در طول روز می شود. بیماران دچار حمله خواب اغلب خواب منقطعی دارند.

    نشانگان خوردن شبانه:
    بیماران سه یا چهار بار در طول شب بیدار مى شوند و احساس مى کنند که مجبورند چیزى بخورند. الگوى ترشح هورمونى این افراد غیرعادى است. سطوح بالاى کورتیزول که هورمون استرس محسوب مى شود، افزایش کمتر از حد طبیعى ملاتونین به هنگام شب و سطوح پایین لپتین که هورمون مهار کننده اشتها است.

    علائم اختلالات خواب در زنان
    اختلالات خواب در زنان دارای سه علامت شایع است که معمولا همزمان با یکدیگر بروز می کنند:

    مشکل در شروع خواب:
    این مشکل در زنان جوان شایع تر است و غالبا با اختلالات اضطرابی و داشتن زندگی پراسترس مرتبط است.

    مشکل در ادامه خواب:
    بیدار شدن های مکرر بیشتر در زنان مسن شایع است. این علامت ممکن است نشانه اختلال حرکتی دوره ای اندام ها باشد. ورم مفاصل، درد و بی قراری در سه ماه آخر بارداری نیز ممکن است باعث بیدار شدن های متعدد شود.

    خواب آلودگی بیش از اندازه در طول روز:
    در زنان مسن تر و یائسه، اختلال حرکتی دوره ای اندام ها و وقفه تنفسی حین خواب ممکن است به خواب آلودگی بیش از اندازه در طول روز منجر شود. در زنان جوان تر، محرومیت از خواب و حمله خواب بیشتر باعث خواب آلودگی شدید روزانه می شود.

    پیشگیری از سرطان با خواب آرام
    یافته ‌های دانشمندان حاکی است خواب آرام از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌ کند.
    هرگونه اختلال در خواب باعث برهم ریختگی توازن هورمون ها شده و با اختلال در توازن هورمون ها زمینه بروز سرطان ایجاد می شود.

    هورمون های کورتیزول، استروژن و ملاتونین در تشخیص ابتلای شخص به سرطان نقش اساسی دارند.

    هورمون کورتیزول عامل اصلی تنش در بدن است که به تنظیم دستگاه های دفاعی بدن کمک کرده و میزان آن صبح افزایش و به هنگام خواب کاهش می ‌یابد.

    همچنین در زنان مبتلا به سرطان سینه میزان کورتیزول عصر هنگام بسیار بالاتر است و تنش های ناشی از بدخوابی در توازن این هورمون ها اختلال به وجود می ‌آورد.

    هورمون ملاتونین در هنگام خواب ترشح می‌ شود و در گردش خون مؤثر بوده و از نابودی وراثتی DNAجلوگیری می‌ کند.

    نابودی DNA به رشد سرطان منجر می ‌شود و تولید هورمون استروژن را کند می‌ کند که این کند شدن جلوی رشد غدد سرطانی سینه و تخمدان را می ‌گیرد.

    پژوهشگران دریافته ‌اند زنانی که شب کار هستند و یا زیاد در شب نشینی‌ ها شرکت می ‌کنند به سبب اختلال در خواب،‌ میزان ترشح هورمون ملاتونین بدن شان کم می ‌شود و این کاهش، افزایش هورمون استروژن را در پی دارد در نتیجه درصد ابتلای آن ها به سرطان سینه افزایش می یابد.

  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:مهمترین عوامل مؤثر در خواب زنان ,
  • افزایش افسردگی در میان زنان خانه دار

    افزایش افسردگی در میان زنان خانه دار
    احساس تنهایی، ترک خانه توسط فرزندان ، کار بدون دستمزد، فقر اقتصادی ، بها ندادن به ارزش اقتصادی و اجتماعی در جامعه و ... از جمله علل بروز افسردگی در میان زنان خانه دار است.به گزارش سلامت نیوز افسردگی بیماری شایع عصر ماست و در تمامی جهان روند فزاینده ای دارد. این در حالی است که حدود نیمی از مبتلایان به افسردگی یا از بیماری خود بی خبرند یا بیماری آنها چیز دیگری تشخیص داده شده است.
     
    رئیس انجمن روان شناسی اجتماعی ایران در رابطه با این بیماری شایع میگوید: زنان بیشتر از مردان در معرض بیماری‌های روانی و افسردگی قرار دارند به طوری که درصد ابتلای زنان به اختلالات روانی در جامعه ما 2 برابر مردان است. دلیل آن مسائل بیولوژیکی و شرایط محیطی است همچنین نابسامانی‌های اجتماعی و قانونی نیز در این مسأله موثر است.

    به گفته دکتر مجید صفاری نیا، در مطالعات انجام شده ۲۳ درصد از زنان کارمند دچار افسردگی میشوند در حالی که این رقم برای زنان طبقه متوسط فقط ۶ درصد است. در صورتی که زنان شاغل به علت گذراندن زندگی سرشار از فشار در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین او با تاکید بر این که زنانی که زیر خط فقر زندگی می کنند و به تنهایی با مشکلات می جنگند بیشتر در معرض آسیب های افسردگی قرار دارند میگوید: بسیاری از زنان سرپرست خانوار که به دلایل متعددی مثل مهاجرت شوهر، زندانی شدن یا از کار افتادگی او، طلاق و ... سرپرستی خانواده را به عهده گرفته اند، آسیب پذیرترین قشر اجتماع محسوب می شوند.

    به گفته رئیس انجمن روان شناسی اجتماعی ایران، دو عامل در افزایش فقر در میان زنان سرپرست خانوار مؤثر است. یکی محدودیت مشارکت آنان در مشاغل رسمی و پردرآمد ، دوم فقدان تأمین اجتماعی فراگیر و در نهایت بسیاری از این شرایط دست به دست هم داده و به رنج این زنان می افزاید.

    او همچنین اشاره میکند: علاوه بر زنان سرپرست خانوار رقم افسردگی در میان زنان خانه دار رو به افزایش است. احساس تنهایی، ترک خانه توسط فرزندان ، کار بدون دستمزد، فقر اقتصادی ، بها ندادن به ارزش اقتصادی و اجتماعی در جامعه، قدرناشناسی نسبت به تلاش زنان خانه دار، خشونت ، نداشتن مشارکت اجتماعی، کمبود مراکز تفریحی، بالا بودن هزینه ها جهت تفریح و پرکردن اوقات فراغت از جمله علل بروز افسردگی در میان زنان خانه دار است.

  • نوشته : امیر و سجاد
  • تاريخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:افزایش افسردگی در میان زنان خانه دار ,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    tannaz

    امیر و سجاد

    tannaz

    http://tannaz.loxblog.ir

    طنّاز

    دنیای زنان

    طنّاز

    به وبلاگ من خوش آمدید

    طنّاز